This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

Showing posts with label Animasi. Show all posts
Showing posts with label Animasi. Show all posts

15 February 2021

Animasi | Upin Ipin Ada Rambut

Bila cerita mengenai Upin & Ipin, pasti ramai tahu akan kenakalan kembar ini bersama rakan mereka.

Sebuah cerita animasi kanak - kanak yang terkenal di Malaysia, Indonesia, Singapura dan Brunai. Lebih ramai peminat di kalangan kanak dari Indonesia.

Mana tidaknya, peminat di Indonesia sanggup meniru watak cilik ini kerana telatah cerita. Baru ini, peminat mereka juga berkongsi gambar Upin & Ipin berambut.

Berambut tu, boleh tahan juga bila kembar ini berambut. Korang rasalah kenapa peminat hendak sangat Upin Ipin ada rambut?

Upin Ipin Download free episode baru
sumber tweet

Mana lagi comel, ada rambut atau tiada rambut? Apa pilihan korang.


25 December 2020

Animasi Pendek Ejen Ali Misi : Juang


Siri Ejen Ali tidak asing lagi buat peminat cerita animasi di negara ini. Cerita mengenai Ali yang menjadi Ejen secara tidak sengaja.


Tidak hanya berjaya menambat hati menonton di Malaysia, Ejen Ali turut dikenali di negara luar seperti Brunei, Singapura dan Indonesia.


Terbaharu, berikutan kejayaan kempen Ejen Ali #KitaJagaKita sebelum ini, Primeworks Studios dan WAU Animation telah bergabung sekali lagi untuk menerbitkan filem pendek pertama Ejen Ali berjudul MISI: JUANG yang akan dilancarkan pada 25 Disember 2020, pada jam 9.45 malam menerusi saluran YouTube rasmi EjenAli.


Berteraskan semangat Kita Jaga Kita yang sama, MISI: JUANG didedikasikan khas untuk petugas barisan hadapan, sebagai penghargaan atas kecekalan dan keberanian mereka dalam memerangi penularan pandemik COVID-19.


MISI: JUANG menampilkan usaha Ejen MATA dan rakyat yang bergabung bersama-sama petugas barisan hadapan di medan perang untuk melawan angkatan tentera COVID-19 yang mengancam nyawa.


Mengetengahkan rendisi baru lagu tema Kita Jaga Kita, filem pendek ini menjadi lebih menarik dengan penampilan khas seorang figura istimewa yang membawa watak kameo untuk bergabung tenaga dengan Ejen MATA di medan pertempuran.


Satu Filem pendek yang sengat menarik untuk di tonton. Dari segi animasi dan jalan cerita yang mudah difahami. Aksi yang begitu menarik.


Bagi yang terlepas, Korang boleh tonton di Youtube Ejen Ali untuk menonton animasi Pendek yang telah di Upload. 


Youtube Ejen Ali Misi : Juang


14 April 2019

Apabila Haiwan Kegemukan

Kegemukan (Obesiti) merupakan pengumpulan lemak berlebihan yang menimbun di dalam badan seseorang. Obesiti kini dianggap sebagai satu penyakit dan terjadi apabila tisu-tisu lemak menjadi keterlaluan. Ianya boleh mengehadkan kegiatan fizikal dan sosial, jangka hayat penghidapnya juga semakin pendek.


Kegemukan sangat tidak baik untuk kesihatan, malah Malaysia antara top 10 di asia yang banyak masalah kegemukan. Sifat semulajadi yang malas mengamalkan kehidupan sihat adlah punca bertapa banyak manusia kegemukan. Lebih lagi dizaman teknologi yang begitu canggih.

Jika dilihat orang yang obesiti ini bentuk badan mereka kegemukan. Itu bagi orang yang digelar manusia. Bagaimana pula jika Haiwan yang Obesiti ? Bagaimana kehidupan Haiwan yang Obesiti ? Saya kongsi bersama korang satu video animasi yang di ambil dari Youtube untuk tontonan bersama.


Sekarang kita dah tahu bila macam mana perangai haiwan bila kegemukan.

30 March 2019

Upin & Ipin Keris Siamang Tunggal Memang Menarik

Cuti sekolah sudah hampir berakhir. Pasti korang yang Bercuti di dalam negara atau luar negara sudah kembali kerumah.

Jadi bila dah kembali pasti terfikir apa aktiviti yang hendak di buat. Apa kata korang tonton wayang cerita "Upin & Ipin Keris Siamang Tunggal".


Sumber gambar : Les' Copaque'

Ceritanya sangat menarik. Banyak kali jugalah aku tergamam tonton filem Upin & Ipin Keris Siamang Tunggal ni. Bukan apa, grafik sangat cantik seperti Kualiti standard animasi antarabangsa.

Tak tahu nak cakap macam mana. Puas hati sangat. Bangga betul Malaysia dapat hasilkan animasi berkualiti seperti ni. Soundtrack? Sangat bagus. Storyline? Senang nak faham. Background music? Pergh sangat bagus. Masa Lagu keris sakti memang syok sangat bila dengar.


Apa jua scene yang nak dibawa pasti kita dapat 'rasa'. Bila babak sedih, bergenang juga air mata siot. 2 kali tue. Haha. Scene mana tue korang tengok sendiri ler.

Bila scene lawan, gempak siot, dah macam tonton Holywood superhero. Filem ni cepat, pertukaran babak ke babak laju. Anak-anak kita memang suka 'formula' sebegini. Tak buang masa.

Mak ayah, jangan risau. Kalau kau tak masuk dengan watak siri Upin Ipin, Les Copaque menyediakan watak-watak zaman kanak-kanak kita.

Nujum Pak Belalang, anaknya Si Belalang, Mat Jenin, Tanggang dan ibunya, Raja Bersiong, Bawang Putih Bawang Merah dan Batu Belah Batu Bertangkup.

Krew produksi bijak menyelitkan satu dua adegan yang dah tersimpan dalam memori kita. Sebagai contoh, scene Belalang buat air kopi dengan mengikis buntut kuali. Jangan tak percaya, momen ni pun ada dalam filem. Berdekah-dekah aku dan penonton ketawa.

Berkaitan dengan watak Mat Jenin, kita semua tahu dia suka berangan-angan. Tapi dalam filem ni mereka jadikan impian beliau satu kenyataan. Sungguh positif!

Kita juga tahu Tanggang disumpah menjadi batu dek derhaka kepada ibunya. Maka, dalam filem ini dipaparkan watak bondanya yang merindui si anak. Menyesal kerana menyumpah anaknya sendiri. Jujur aku katakan, sedih gila part ni. Bergenang lagi air mata. Sob sob.

Tak ada lagi yang mampu aku ucapkan selain rasa bangga dan terharu! Ya, bangga kerana filem ini hasil anak tempatan. Lupakan Upin Ipin The Movie (filem pertama) dan lupakan terus filem Upin Ipin Jeng Jeng Jeng (Paling tak suka anak2 ku).

Ini baru movie! Ini yang penonton mahukan! Ini yang anak-anak kita akan kenang sampai bila-bila! Jangan keluar awal sangat, ada babak akhir untuk movie terbaru PUTERi.

Jadi, untuk filem Upin & Ipin Keris Siamang Tunggal aku beri :

10/10 untuk soundtrack
10/10 untuk kualiti animasi
9/10 untuk pengembangan watak
10/10 jalan cerita
9.8/10 untuk keseluruhan

Jangan lupa untuk menontonya nanti. Korang pasti rasa puas hati.

18 March 2019

Tontonan Trailer Boboiboy The Movie 2 Cecah Jutaan

Penangan Animasi Boboiboy sangat hebat, dimana Pihak Animonsta Studios telah melancarkan Trailer Boboiboy The Movie 2 mendapat sambutan tinggi tontonan.

Trailer Boboiboy The Movie 2 kini telah ditonton 1.5 juta tontonan. Sejak di naik turun di YouTube pada Jumaat, 8 Mac 2019.


Dikatakan video Trailer Boboiboy The Movie 2 menjadi viral sehingga menggumpul jumlah tontonan yang tinggi dalam masa 4 hari. Hebatkan animasi Boboiboy The Movie ini.

Ini mungkin kerana Boboiboy The Movie sebelum ini yang sangat menarik penceritaan sehinggakan penonton kanak dan dewasa terhibur.


Pengarahnya yang juga Ketua Pegawai Eksekutif Animonsta Studios, Nizam Razak menerusi Facebook peribadinya berkongsi penghargaan terima kasih dengan sokongan peminat meskipun filem itu belum lagi ditayangkan.
'BoBoiBoy Movie 2’ (#BBBM2) is the sequel to our 2016 film ‘BoBoiBoy: The Movie’ and is planned for release during the Aug-Sept 2019 school break
Animonsta Studios turut bekerjasama dengan Astro Shaw bagi memastikan kualiti yang ditampilkan berada pada tahap yang terbaik.

Dalam Movie kali ini terdapat watak terbaru penjahat Retak'ka serta terdapat watak baru anak papa zola.

Cerita kali ini berkaitan dengan penjahat Retak'ka yang mahu 'kuasa elemental' milik boboiboy. Dimana Retak'ka mendakwa 'kuasa elemental' milik Boboiboy adalah milik beliau. Untuk ketahui lebih lagi jangan lupa tonton di pawagam.



SUMBER RUJUKAN: YOUTUBE MONSTA